Podstawowymi funkcjami systemu jest obsługa sprzedaży oraz kontrola dostępu dla wyciągów narciarskich. Narciarz korzystający z wyciągów narciarskich, w których został wdrożony autorski elektroniczny systemem obsługi klienta RANDOR, zakupuje kartę skipass i korzysta z nich bezgotówkowo. Skipass jest kartą zbliżeniową, która komunikuje się z czytnikiem metodą radiową. Na karcie zapisana jest zaszyfrowana informacja o jej parametrach. Czytnik na kołowrocie weryfikuje za każdym razem informację zapisaną na karcie i przy poprawnej weryfikacji odblokowuje kołowrót.
Poszczególne elementy systemu zostały zaprojektowane w celu wytrzymałości w trudnych warunkach atmosferycznych panujących na wyciągach narciarskich, takich jak niskie temperatury czy wilgoć. Na system składają się: stanowiska kasowe, czytniki oraz kołowroty lub bramki, wykonane ze stali nierdzewnej. W systemie wykorzystywane są jednorazowe bilety papierowe lub z cienkiego tworzywa sztucznego z kodem paskowym oraz bilety wielorazowe – w formie elektronicznych kart zbliżeniowych. W przypadku, gdy niezbędna jest sprzedaż biletów jednorazowych, system doposażony jest w drukarki kodów kreskowych.
Proponowany system wykonany jest w technologii, która zapewnia w kolejnych etapach wdrożenie systemu na innych obiektach (np. tor saneczkowy, wypożyczalnia sprzętu) oraz umożliwia połączenie kilku obiektów narciarskich w jeden jednolity system, pozwalający na posługiwanie się jednym Skipassem - System wspólnej karty. System posiada zaimplementowany algorytm rozliczania finansowego niezależnych wyciągów narciarskich, funkcjonujących w ramach jednego obszaru narciarskiego. Zapewniamy możliwość wprowadzania zmian w systemie RANDOR zgodnie z potrzebami klienta.
SYSTEM RANDOR to zdecydowanie najnowocześniejszy system, który w ramach jednego oprogramowania zapewnia profesjonalną obsługę kilku sektorów działalności ośrodka narciarskiego. Gwarantujemy dużą elastyczność i szerokie możliwości konfiguracyjne systemu dopasowane do każdej stacji narciarskiej.